idafroding

Alla inlägg under december 2012

Av Ida Fröding - 31 december 2012 16:15

Gott nytt år alla! :)

Tänkte att jag skulle skriva lite om min och jullans prestationer och mål som vi uppnått under 2012 :)


  • Vi debuterade avd.A och tävlade "på riktigt" alltså inte i unghäst klasser.
  • Vi tog tidigt placeringar, bland annat i våran första 1,10 start för året.
  • Debuterade 1,20.
  • Kvalade till 1.30
  • Startade 1.30
  • Gjorde felfria rundor med placeringar i både 1,20 och 1,30
  • Debuterade nationellt.

2012 har varit ett mycket bra tävlingsår och jag ser verkligen fram emot tävlings året 2013 :) Målen kommer jag skriva om i veckan :)

Detta året har inte bara varit ett kanonbra tävlings år utan jag har även uppnått mycket med mig själv, jag har blivit betydligt mer självsäker och fått mer själförtroende, dock finns det kvar att jobba med men det tar vi igen under 2013!! ;) Har också fått "nya" fina vänner och även blivit tilsammans med min underbara pojkvän! <3

       

 


Av Ida Fröding - 30 december 2012 22:09

Markarbete för mig och jullis idag :) Jullan var ganska spänd då det rasade snö från ridhustaket,och hästar sprang och gnäggade utanför.. Men hon skötte sig ändå väldig bra och gick fint! Började som vanligt med tio minuters skritt, dock vågar jag inte skritta fram ute nu när det är svin halt och isgata (trotts broddar), uppvärming i trav + galopp på stora spår.

Idag fokuserade jag på att få henne i en mer stadig form och att hon inte förböjer sig i volterna vilket hon gärna gör för att försöka komma undan arbetet. Mycket volter och åttvolter,  i galopp jobbade vi tempo växlingar. Det är viktigt att en tävlings häst på lite högre nivå kan gå i många olika tempon, dessto högre tävlingsnivå detso fler växlar i varje gångart ska finnas! För ett par år sedan var jag på en träningshelg på strömsholm, jag fick träna för en väldigt duktig hoppryttarinna som menar på att det bör finnas minst 100 växlar på en gram prix häst, både åt höger, vänster och i varje gångart, lite överdrivet kanske? Men jag tror ändå det ligger stor sanning i det!

travade sedan av på serpentinbågar och stora åttvolter, avskrittning i ca 10-15 minuter.

 

Av Ida Fröding - 30 december 2012 20:44

Nu kan jag blogga igen!! :D Internetet har strulat till 1000.. men nu är det fixat så nu kör jag igång igen :)

Av Ida Fröding - 22 december 2012 16:54

Usch och fy på mig! Dåligt bloggande både igår och idag.. Mycket att stå i så här innan jul ;) precis varit på kalas och nu är man påväg mot stallet och lilla jullis :) imorgon är det kalas igen hos min faster och lill kusinen som fyller 1 år, det ska bli super kul att träffa dom då det var ganska länge sedan :) ikväll har jag även kvällsfodringen i stallet så blir hemma ganska sent, men då väntas det massa mys med mat och gillade marsmalows:)

Av Ida Fröding - 20 december 2012 12:01

Igår maximerade vi även julstämningen med att plocka fram julgranen! Blev den gamla plast granen i år igen.. Håller väll med om att det ska vara en riktigt egentligen, men skönt att slippa allt barrande iaf ;) jag tycker faktiskt inte om julen så mycket.. Tycker det är onödigt med paket osv. Känns som man bara byter pengar med varandra? Sen är det så mycket åkande fram och tillbaks till alla man ska fira jul med.. I alla fall är det så för mig som har skilja föräldrar, men kan tänka mig att det är så för många andra också? Fast i år har jag faktiskt längtat till julen mer än vanligt :) Det är ju trots allt väldigt mysigt med stämningen ;)

Av Ida Fröding - 20 december 2012 11:16

Åh såg dessa super söta namnbrickor på hippson.se skulle gärna kunna ha den runda på ett av Jullans träns! Den hjärtformade känns lite mer ponnyaktig.. bling på saker förutom pannbandet på tränset tycker jag faktiskt endast hör hemma på ponny, men där är det självklart super gulligt! ;)  Sen kan det vara snyggt med bligg på ryttarens klädsel, det har jag inget emot :)Tycker det även är väldigt snyggt med typ en namnbricka bak på sadlen eller på förbyglen.

  (bild från hippson.se)


Av Ida Fröding - 19 december 2012 21:22

Sorry för riktigt kass uppdatering idag, men mitt internet har inte fungerat alls av någon konstig anledning.. Blir så sjukt trött och sur på sånt! När elektronik inte fungerar skulle jag lätt kunna ta det och kasta ut genom fönstret asså.. har liksom inte ens kunnat se julkarlenden idag.. :( riktigt illa det.. ;)

Menmen, shoppat klart alla julklappar idag iaf! :) Är ganska nöjd med klapparna i år, bara att hoppas att de som ska få dem blir glada också ;) Men eftersom de läser min blogg så får det bli en hemlis vad jag köpt ;) Därimot köpte jeg även julklapp åt lilla Jullan, ett tjockt termotäcke med hals så hon slipper frysa i vinter ;)Men tror nog hon får det redan i morgon faktiskt ;)




Detta täcket blev det (+hals). Av märket charlies. Faktiskt till ett mycket rimligt pris! Tipps tipps! ;) Dock kostar det ett par hundra extra om man vill ha halsen till..

(Färgen stämmer inte riktigt överäns med det i verkligheten)

  (bild lånad från charlies hemsida)

Av Ida Fröding - 19 december 2012 12:00

Uteritt på en övertaggad jullis.. ;)

bilden blev visst åt fel håll menmen..

Presentation


Välkommen till min blogg! Mitt namn är Ida och jag är 19 år. I denna blogg får ni följa med på min resa mot toppen i hästhoppning. Jag tävlar i nuläget mitt underbara sto JustMeJolin på nationell 130 nivå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards