idafroding

Alla inlägg under januari 2013

Av Ida Fröding - 29 januari 2013 16:41

Uteritt idag :)

:)

Av Ida Fröding - 28 januari 2013 19:48

Longering med lilla Jullisan idag :) hon skötte sig riktigt fint med bara ett par stycken krumelur språng ;)

Av Ida Fröding - 28 januari 2013 07:10

Godmorgon :) Snacka om lycka när man ser att gradantalet på termometern kommer närmare plusgrader! Usch så trött på detta väder nu.. snö och kyla är värkligen inte min grej.. ska nog flytta till Spanien  istället tror jag ;) Ne men det är ju faktiskt vinter större delen av året i Sverige? Jaja, det är väll bara klä på sig odentligt och se glad ut? Snart ska jag i alla fall bege mig mot skolan, ganska lång dag idag till kvart i fyra.

Ha en bra dag :)


 

Ibland kan det ju vara härligt med vinter iaf ;)

Av Ida Fröding - 27 januari 2013 17:19

Paus från pluggandet med världscup hoppning :D

Av Ida Fröding - 27 januari 2013 13:41

Hemma efter en mycket lyckad hoppträning. Nu är vi verkligen på g asså!! :D äntligen är vi tillbaka där vi slutade i höstas! Det är ju lätt hänt att man lägger på sig lite olater när man haft en vilo period vilket både jag och jullan gjort.. Tränade även privat idag vilket var kanon bra ! :) jobbade mycket markarbete, men självklart hoppning också. Linementade så klart benen efter och anrika på musklerna vilket jag alltid gör efter ett hårdare pass :) sen fick Jullisan ut och ha det skönt i hagen ;) För min del blir det plugg..

Av Ida Fröding - 26 januari 2013 20:09

God kväll :) Efter en jobbnatt med inte allt för mycket sömn blir det att gå till sängs tidigt ikväll. I morgon blir det hopp träning för Jens vilket är välbehövligt ;) Ska även försöka komma ihåg att ta med kameran så ni kan få se en liten film snutt ;)

Av Ida Fröding - 25 januari 2013 08:48

Hallooj :) Verkligen inte hunnit blogga nu de senaste dagarna, mycket plugg och annat..  sorry för det! Idag blir det endast en lektion i skolan, skönt! Sen blir det Charlies rea!! Wihooo :)) Dock är jag ganska fattaig just nu men är kul att bara kolla på alla snygga grejer ;) Ikväll blire jobb.. helgen i övrigt kommer troligen bestå av massa plugg och även hoppträning på söndag! :)



Av Ida Fröding - 18 januari 2013 08:24

Hejsan, förlåt att jag är så dålig på att blogga men har sjuukt mycket i skolan nu.. Ska försöka få allt klart till vecka 6 då våran konstigt nog höst termin slutar, För under vårterminen har jag endast kursen "tävlings inriktad ridning" och då vore det skönt om man har alla vanliga ämnen helt klara. Efter vecka 6 kommer det alltså bli bättring på bloggen och tills dess bloggar jag när jag har lite tid över :)

Igår var det ridning som stod på schemat i skolan, det var faktiskt riktig kul och vi fick träna mycket på skolorna i både trav och galopp, fick även göra lite galopppirruetter :) Red en av skolans mest välutbildade hästar "Vosse" , dock är han inte riktigt min typ av häst.. ganska stor, lång och riktig dressyr häst. Han är super fin men passar som sagt inte riktigt mig, men är ändå ganska nöjd :)

För mig och Jullan var det hoppträning! Super kul :) Men blir lite trött på mig själv ibland när jag inte rider ordentligt till 100% Hoppade en liten bana för att träna kontroll tills tävlings sesongen börjar. Jullan var fin men vi har lite att jobba med, både hon och jag.  Jag måste bli bättre på att se avstånd till hinder, på linjer osv. Vilket jag har vädigt svårt för, men bättring ska det bli!!

Nu tänker jag slänga på mig ridkläderna och åka till skolan, endast två lektioner, skönt. Beger mig direkt till stallet efteråt för att lina Jullisan lite. I morgon blir det dressyr träning :)



Presentation


Välkommen till min blogg! Mitt namn är Ida och jag är 19 år. I denna blogg får ni följa med på min resa mot toppen i hästhoppning. Jag tävlar i nuläget mitt underbara sto JustMeJolin på nationell 130 nivå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards