idafroding

Alla inlägg under februari 2013

Av Ida Fröding - 28 februari 2013 07:42

Precis ätit frukost, nu mot skolan trotts att jag egentligen är ledig fram till lunch.. Jag har lovat att hjälpa till med lite stalltjänst och rida ett par hästar nu på förmiddagen :) i eftermiddag är det hoppträning på Music igen! Och ikväll hoppträning på bästa Jullis <3 Ser ut som det blir riktigt härligt väder idag också som pricken över i ;)

Av Ida Fröding - 27 februari 2013 20:43

Dressyr & pogramridning i skolan idag, på " nelly" dressyr hästen jag blivit tilldelad i kursen. Nelly är en väldigt fin häst som gått tom msv dressyr. Sto så klart ;) jag är ju en människa som passar absolut bäst med ston :) Men idag stämde det inte till 100% för oss, tyvärr. Jag fick rida programmet LA:1 som jag faktiskt även tävlat för många år sedan på min gamla ponny Magnum :) Men idag gick det som sagt sådär.. Hon bröt av lite tidnigt i den förvända galoppen i höger varv, och även från mellangaloppen i vänstergalopp, alltså samma galopp.. Men det är ju små saker som faktiskt går och rätta till! Troligen är hon lite svagare i det varvet. Så antar jag får vara ganska nöjd ändå, har trotts allt inte ridit henne så mycket än. Så bättre lycka nästa gång! :)

Av Ida Fröding - 26 februari 2013 20:20

Hoppträningen i skolan gick super duper och jag är helt kär i denna häst! I kursen tävlings inriktad ridning har vi fått två hästar som våra "egna" en i dressyr och en i hopp. I hoppning som vi hade idag har jag fått stoet Music. Riktig fin häst som både gått breeders och 1,30 hoppning! Hade hon varit till salu hade jag definitivt köpt henne;) hon är en riktigt busig och sprallig dam men såå härlig :) Idag har jag även varit och hämtat min "nya" bil!! :D Den är inte världens snyggaste och lite gammal och gaggig men går som en klocka ;) Men det bästa av allt, den är min första egna bil!! :D tjohoo! Och framför allt så har jag dessutom fått bilen helt gratis! :)

Av Ida Fröding - 26 februari 2013 07:58

Godmorgon :)

Sorry för dålig bloggning på sistonde, men verkligen inte haft tiden för det!

Nu har jag precis ätit lite frulle och ska strax bege mig mot stallet för att rida en sväng innan skolan börjar :) Ett markarbetespass får det bli idag och funkar hon fint ska vi lägga fokusen på lite förvänd galopp hade jag tänkt.

Sen blir det mot skolan och ha "Tävlingsinriktad ridning" där hoppning står på schemat, Kul! :)

Ha en bra dag allisammans!


Av Ida Fröding - 7 februari 2013 12:52

Idag hade vi dressyr i skolan, red denna super gulliga lilla häst "polly" :) väldigt speciell liten dam som man verkligen kräver att man rider henne. Fick ta en ganska lång uppvärmning för hon skulle bli mjuk, mycket ställning och flyttning.. Hon lossnade väldigt bra och gick som en klocka tillslut :) super nöjd med passet som var lite utav en utmaning :) ikväll blir det hoppträning med jullisbullis ;)

Av Ida Fröding - 4 februari 2013 17:04

Min lilla skrutta redo för ett pass :)

Av Ida Fröding - 1 februari 2013 09:22

Hoppträningen igår gick super! Tränade mycket på olika linjer, en där vi fick korta hästarna lite och en där vi var tvungna att rida fram. Jullan gjorde det riktigt bra och hade jämna och fina språng. Ena linjen låg på ca 145 som hon klarade lätt som en plätt så nu känns det bra att rida första tävlingen på året 110 och 120 nästa vecka :) blir förhoppningsvis en runda ute i skogen idag om vädret tillåter... Ikväll ska jag åka och titta på min kära lilla syster som ska rida på ridskolan :) ha en bra fredag allisammans ;)

Presentation


Välkommen till min blogg! Mitt namn är Ida och jag är 19 år. I denna blogg får ni följa med på min resa mot toppen i hästhoppning. Jag tävlar i nuläget mitt underbara sto JustMeJolin på nationell 130 nivå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards