idafroding

Alla inlägg under april 2013

Av Ida Fröding - 30 april 2013 21:02

Medans alla är ute och har kul ikväll är jag hemma för att ladda upp inför tävling i morgon, men kan vara mysigt de med ;) hade självklart sett fram emot en trevlig kväll med gott folk.. Men valde att vara hemma, jag känner att jag vill ha förutsättningarna för att ge 110% i morgon, och vara helt utvilad vilket jag tycker är mycket viktigt :) så trevlig Valborg alla !! :D

Av Ida Fröding - 30 april 2013 12:41

Känslan av när man är inne i stan för att fixa lite små saker i ridkläder och folk glor som om man är en utomjording ...

Av Ida Fröding - 29 april 2013 15:32

Dagens ridpass blev lite bomarbete såhär två dagar innan tävling. Tanken var att hitta en bra rytm och en jämn galopp vilket gick åt skogen då jullan var väldigt pigg och blev som en studs boll mellan bommarna... Aja det är ju alltid kul att man har en glad häst ;) bättre lycka nästa gång ;)

Av Ida Fröding - 29 april 2013 08:20

I helgen har jag självklart suttit klistrad framför datorn för att kunna följa alla live sändningar från Göteborg horse show ! En av de bästa stunderna på året ;) I lödags var det även dags att ta en tripp till götet för att gå och drömma sig bort på mässan med alla häst prylar och även titta på hästhoppningen inne på arenan! Blir så inspererad och taggad när man ser alla duktiga ryttare, det är så kul att se hur ryttarna rider,vägval osv. och man kan nog lära sig något från varje ryttare? Blir speciellt inponerad av alla unga ryttare som rider så väl och är så otroligt duktiga! Att ha tagit sig upp till den ivån när man är 18-19 år är inte dåligt, då måste man verkligen kämpat..  På mässan blev det faktiskt inte mycket köpt för min del, men lite välbehövliga små saker som nummerlapp, ridspö, ridstrumpor och även en extra tävlingsskjorta som är nödvändigt om man tex åker på meeting.. :)

 




Av Ida Fröding - 13 april 2013 10:28

Hejsan alla! Dålig bloggning det sista.. Haft mycket att stå i med praktik, flytt osv.. Men nu känner jag mig lite manad att börja skriva lite igen :) Kanske ska börja med att berätta vad som hänt sedan sist? Den största händelsen är ju självklart att jag + familjen flyttat! Vi bor nu på en liten gård utanför forserum :) super mysigt, och nu är det ju bara min lilla jullis som saknas betande utanför fönstret! Vilket även detta kommer ske inom en snar framtid :D Jag har även haft praktik som jag nämnde, i tre veckor var jag på vaggeryds hästklinik vilket var mycket lärorikt! Jullan går som en klocka, och är mycket lovande inför utomhus säsongen som sätter ingång om ett par veckor :) Vi har även tränar lite dressyr för Karin Bagge, detta har gått super och för mig är det lika viktigt att lägga stor fokus på dressyren som det är på hoppningen. Men nu ska jag dra mig upp ur sängen och åka mot stallet så småningom, blev sovmorgon idag efter en mys pys kväll men fina flickor <3 hörs senare :)

Presentation


Välkommen till min blogg! Mitt namn är Ida och jag är 19 år. I denna blogg får ni följa med på min resa mot toppen i hästhoppning. Jag tävlar i nuläget mitt underbara sto JustMeJolin på nationell 130 nivå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards